مركز مشاوره آويژه
مشاوره تحصيلي، مشاوره نظام وظيفه، مشاوره خانواده، مشاوره روانشناسي
 
به اين مطلب امتياز دهيد

انواع معافيت هاي سربازي و شناخت راه هاي معافيت ،يكي از مسائل مهم و اساسي در سرنوشت و زندگي پسرهاي اين مرز و بوم است . چرا كه عموما مي شنويم كه اين دو سال بخش مهمي از زمان طلايي زندگي را مي گيرد و در حقيقت  دو سال از زندگي تلف مي شود . هرچند كه به قول معروف مي گويند سربازي پسر را مرد مي كند اما خب چه مي شود كرد وقتي خيلي ها ترجيح مي دهند اينگونه بزرگ نشوند و مي خواهند از هر طريقي كه مي شود به معافي دست بيابند و به مراد دل برسند .

نكته اين جا است كه عموما راه هايي را براي گرفتن انواع معافيت هاي سربازي شنيده اند اما نمي دانند كدام يك به درد آن ها مي خورد يا كدام يك از مسيرهايي كه شنيده اند طبق قوانين جديد حذف شده يا چه موارد جديدي به قوانين افزوده شده . براي پيدا كردن بهترين مسير معافيت لازم است انواع معافيت هاي سربازي را به خوبي بشناسيد و يا با يك مركز مشاوره كه به تمام راه ها آگاه است مشورت كنيد . با اين كار خيلي از پسرها به راحتي كارت معافيت را گرفته اند . اما اين روز ها چه بسيار ماجراهاي عجيب و غريبي از دور و نزديك مي شنويم كه افراد براي گرفتن معافيت دست به چه كار هايي مي زنند اما چون به اين راه آگاه نيستند قطعا به نتيجه نمي رسند و در خيلي از موارد به خود و اطرافيان نيز آسيب مي زنند .

 


بيشتر بخوانيد: نظام وظيفه : معافيت خدمت سربازي چيست


انواع معافيت هاي سربازي

انواع معافيت هاي سربازي طي سال ها دچار تغييراتي شده اما عموما  شامل موارد زير مي شود كه طبق ماده ۲۴ قانون اساسي نوشته شده است .

۱٫معافيت تحصيلي

اين نوع از معافيت جز معافيت هاي موقت است و به محض اتمام تحصيل فرد دوباره مشمول خدمت سربازي مي شود ، همچنين اين نوع از معافيت را بيشتر براي باز گذاشتن راه موفقيت دانشجويان در نظر گرفته اند تا سربازي مانعي براي پيشرفت نباشد .

۲٫معافيت سه برادري

يكي ديگر از قوانين جالب و درواقع بدون دردسر معافيت به دليل داشتن سه برادر است يعني شما با داشتن سه برادر كه به سربازي رفته اند به راحتي از سربازي معاف مي شويد . اما ظاهرا اين قانون به دليل آمار بالاي مشمولان خدمت سربازي گذاشته شده است و ممكن است در سال هاي آينده بركنار شود .


بيشتر بخوانيد: چگونه معافيت سربازي كفالت والدين را بگيريم؟


۳٫معافيت بخشودگي سني

طبق اين قانون افرادي كه تا سن ۵۰ سالگي هنوز به خدمت نرفته اند معاف مي شوند و شناسنامه آنها براي اخذ مدرك معافيت سربازي كافي است . اما اگر به فكر معافيت از اين راه هستيد بايد بگويم بدترين را انتخاب كرده ايد ، به اين فكر كرده ايد تا سن پنجاه سالگي را بدون كارت معافيت چگونه مي خواهيد زندگي كنيد ؟ در طي اين سال ها نمي توانيد از كشور خارج شويد همچنين براي استخدام در بسياري از ارگان ها به مشكل بر مي خوريد پس اين راه را از ذهنتان خط بزنيد .

۴٫متاهل بودن

اين نوع از انواع معافيت هاي سربازي نيز در واقع تنها مي تواند خدمت سربازي را چند ماه كوتاه تر كند . طبق اين قانون سربازان متاهل كسر خدمت نمي گيرند و فقط به ازاي هر فرزند مي توانند سه ماه كسر خدمت دريافت كنند .

۵٫معافيت بنياد ملي نخبگان

طبق اين قانون افرادي كه در بنياد ملي نخبگان عضو باشند و پروژه اي پژوهشي و تحقيقاتي تحويل دهند مي توانند از خدمت سربازي معاف شود البته اين قانون داراي شرايط خاص است كه براي دريافت معافيت بايد به طور كامل از آن آگاه باشيد .

به طور كلي براي رسيدن به معافيت سربازي بايد به طور كامل انواع معافيت هاي سربازي را بشناسيد .


بيشتر بخوانيد: معافيت سربازي با پاي پرانتزي


شرايط اخذ انواع معافيت هاي سربازي

شرايط اخذ انواع معافيت هاي سربازي شامل يكسري قوانين كلي مي شود اما جزئياتي دارد كه معمولا بايد براي اطلاع دقيق از آن ها اخبار مربوط به سازمان وظيفه ناجا را دنبال كنيد؛ همچنين در هر ساعتي با مركز مشاوره آويژه تماس حاصل نماييد تا متخصصان ما در آن زمينه به شما عزيزان كمك نمايند .

از جمله شرايط اخذ انواع معافيت هاي سربازي كه درباره آن گفته اند افرادي هستند كه به سن مشموليت رسيده اند اما در حال ادامه تحصيل مي باشند ، همانطور كه اكثر ما مي دانيم دانش آموزان در حال تحصيل ، تا سن ۲۴ سالگي مي توانند به درس و تحصيل خود ادامه دهند اما اگر بعد از ۲۴ سالگي نيز همچنان فارغ التحصيل نشوند يا در مدت تحصيلشان وقفه اي طولاني ايجاد شده باشد مشمول سربازي مي شوند و موظف به سربازي مي شوند . همچنين افرادي كه دانشجوي فوق ديپلم هستند بايد حداكثردر مدت سه سال، و دانشجويان كارشناسي پيوسته حداكثر۶ سال و همچنين در دوره ي ارشد و دكتري طي ۸ سال فارغ التحصيل شوند و بعد از آن براي دريافت فرم خدمت سربازي اقدام نمايند .


بيشتر بخوانيد: توضيحات جامع درمورد انواع معافيت سربازي


براي معافيت از سربازي با ما تماس بگيريد

  • سن معافيت سربازي

  • بند ۱۲ معافيت سربازي
  • راه هاي معافيت از سربازي
  • آموزشي سربازي
  • حقوق سربازي
  • دوره احتياط سربازي چيست؟
  • خريد خدمت سربازي ۹۸
  • قيمت خريد خدمت سربازي
  • سايت نظام وظيفه خريد سربازي
  • معافيت تك پسري سال ۹۸
  • شرايط معافيت كفالت پدر بيمار
  • شرايط معافيت كفالت مادر طلاق گرفته
  • سن كفالت پدر
  • ايا در حين تحصيل ميتوان معافيت كفالت گرفت

  • كسري خدمت ايثارگري
  • عفو رهبري سربازي ۹۸

شرايط اخذ انواع معافيت هاي سربازي هر ساله از طريق سازمان نظام وظيفه اعلام مي شود و برخي از قوانين مشمولان نيز شامل تغييراتي مي شود كه بسته به شرايط جامعه و كشور صورت مي گيرد . به طور مثال در يك سال تعداد مشمولان  بيش از نياز كشور مي باشد  پس براي سامان دادن به اين وضعيت اعلام مي كنند طبق شرايطي خاص افراد داراي اين شرايط در اين دوره از خدمت سربازي معاف هستند اما در سال هاي بعد بسته به نياز ممكن است آن قانون معافيت برداشته شود .

همچنين يكي ديگر از شرايط اخذ انواع معافيت هاي سربازي اين است كه فرد جهت كار در سازمان هاي دولتي تعهد و ضمانت دهد. اين نوع از معافيت به اين صورت است كه فرد متعهد مي شود به جاي خدمت در يكي از ارگان هاي هاي دولتي مانند : تربيت معلم ، آموزش و پرورش ، قوه ي قضاييه ، سازمان هواپيمايي ، سازمان كشتيراني ، وزارت بهداشت يا سازمان نيروهاي مسلح استخدام شود و بعد از گذراندن سهميه مورد نظر هر كدام از ارگان ها براي دريافت كارت معافيت به سازمان نظام وظيفه مراجعه نمايند .


بيشتر بخوانيد: جزئيات آيين نامه هاي معافيت سربازي


انواع معافيت هاي سربازي پزشكي

انواع معافيت هاي سربازي پزشكي شامل جزئيات زيادي است كه براي گرفتن اين نوع از معافيت بايد در نظر بگيريد كدام يك شامل شما مي شود و قوانين آن معافيت پزشكي به چه صورت است زيرا گاهي اين معافيت مي تواند موقتي يا دائم باشد .

يكي از انواع معافيت هاي سربازي پزشكي به اين صورت است كه شما با گرفتن اين نوع از معافيت ممكن است مدتي را به صورت موقت معاف شويد تا بيماريتان برطرف شود و سپس  مشمول سربازي مي شويد .به طور مثال زماني كه شما مشمول سربازي شده ايد عمل جراحي درپيش داريد در نتيجه با گرفتن معافيت موقت مي توانيد تا زمان بهبود از رفتن به سربازي معاف شويد.

برخي افراد نيز دچار بعضي از معلوليت ها هستند اما اين معلوليت يا بيماري به گونه اي نيست كه به طور كامل از سربازي معافيت بگيرند اما مي توانند توسط يك فرم معافيتي در مدتي كه در حال خدمت هستند كارهاي سخت را انجام ندهند . اين نوع از معافيت هم يكي ديگر از انواع معافيت هاي سربازي پزشكي است كه به واسطه آن فرد مي تواند به جاي خدمات رزمي در خدمات پشتيباني باشد . براي شناخت كامل تر از انواع معافيت هاي سربازي پزشكي بايد ليست بيماري ها را بشناسيد كه اين ليست شامل : بيماري هاي غدد، پوست ، مغز و اعصاب ، روان پزشكي ، ريه ، استخوان ، دستگاه گوارش ، خون ، دهان و دندان ، چشم ، گوش ، قلب و بيماري هاي عفوني است .


بيشتر بخوانيد: اطلاعيه ها معافيت سربازي – مشاوره نظام وظيفه


شرايط استفاده از انواع معافيت هاي سربازي

شرايط استفاده از انواع معافيت هاي سربازي شامل همه نمي شود اما اينكه به اين مسيرها آگاه باشيد تا راحت تر به مقصد و گرفتن معافي برسيد بسيار مهم است .

شرايط استفاده از انواع معافيت هاي سربازي مانند آسانسوري است كه شما را به انتهاي يك برج چند صد طبقه اي مي رساند و قطعا استفاده از اين آسانسور راحت تر از پله هاي بلند و طولاني است به شرطي كه شما شرايط استفاده از آن را داشته باشيد . در اين مسير در صورت نياز به هرگونه مشاوره اي در زمينه ي معافيت هاي سربازي مي توانيد با مركز مشاوره آويژه تماس حاصل فرماييد تا با راهنمايي متخصصان ما به نتيجه دلخواهتان برسيد .


بيشتر بخوانيد: آخرين خبرهاي معافيت سربازي نظام وظيفه


براي كسب اطلاعات دقيق از نحوه انواع معافيت هاي سربازي با آويژه تماس بگيريد

  • شرايط معافيت پزشكي سربازي ۹۸
  • شرايط معافيت سربازي ۹۸
  • مدت خدمت سربازي
  • شرايط معافيت سربازي تك فرزندي
  • ساده ترين راه معافيت سربازي
  • قانون معافيت فرزندان ايثارگران
  • آيين نامه جديد معافيت پزشكي
  • معافيت پزشكي چشم
  • دفترچه معافيت پزشكي ۹۸
  • معافيت سربازي كفالت
  • مراحل معافيت پزشكي
  • شرايط خريد سربازي
 

براي مشاوره در زمينه انواع معافيت سربازي و شرايط استفاده از آن

از مشاورين مركز مشاوره تحصيلي و نظام وظيفه آويژه از طريق تلفن ثابت

در سراسر كشور با 9099072068 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب 

حتي ايام تعطيل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۱۵ تير ۱۳۹۸ ] [ ۰۳:۳۳:۴۵ ] [ avije ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی